فوری | پرداخت معوقات معلمان در هفته جاری

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون اعتبار حدود ۲ ماه پرداختی آن‌ها تامین شده و به زودی در این هفته برای استان‌ها ارسال می‌شود تا این معلمان ۲ ماه حقوق معوق خود را هم دریافت کنند.
فوری | پرداخت معوقات معلمان در هفته جاری
کد خبر : ۵۸۲۹۲

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: ۲ ماه از حقوق معوق نیرو‌های خرید خدمات این هفته پرداخت می‌شود.

علی فرهادی درباره پرداخت حقوق معوق نیرو‌های خرید خدمات اظهار کرد: نیرو‌های خرید خدمات در سال گذشته که به کارگیری آن‌ها هیچ منعی وجود نداشت، در اردیبهشت سال بعد حقوق گرفتند.

وی با بیان اینکه امسال بیمه این افراد با وجود منع بکارگیری پرداخت شده است، افزود: وزیر سابق آموزش و پرورش تعهد داده بود که نیرو‌های خرید خدمات را به کار نگیریم بنابراین یک زمان بسیار فشرده و سنگین را صرف این کردیم که این منع برداشته شود.

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون اعتبار حدود ۲ ماه پرداختی آن‌ها تامین شده و به زودی در این هفته برای استان‌ها ارسال می‌شود تا این معلمان ۲ ماه حقوق معوق خود را هم دریافت کنند.

فرهادی یادآورشد: تلاش این است که پرداخت این ۲ ماه حقوق را به سه ماه تا پیش از پایان اسفند افزایش دهیم.

وی افزود: اکنون نزدیک به ۵ ماه حقوق به نیرو‌های خرید خدمات بدهی داریم که ۲ ماه حقوق از آن در این هفته پرداخت می‌شود. اگر منع بکارگیری آن‌ها ایجاد نمی‌شد، اکنون بدهی به این گروه از معلمان نداشتیم.

سخنگوی آموزش و پرورش درباره قرارداد نیرو‌های خرید خدمات، عنوان کرد: قرارداد این معلمان به صورت خرید خدمات است که در واقع برای یک سال تحصیلی و موقت در نظر گرفته می‌شود و پس از آن قانون، نیاز و شرایط آموزش و پرورش ادامه همکاری با آن‌ها را تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امتیازی برای معلمان خرید خدمات در آزمون استخدامی معلمی در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: در آزمون کتبی از نظر قانونی ضریبی برای معلمان خرید خدمات نمی‌توانیم بگذاریم چراکه در آزمون کتبی ضرایب مشخص است، اما در مصاحبه که ۶۰ درصد آزمون را دارد، سوابق آن‌ها را به عنوان امتیاز تاثیر می‌دهیم تا پس از عبور از مرحله کتبی در مرحله مصاحبه نتیجه مناسبی بدست آورند.

فرهادی درباره پرداخت هر ۲ماه یکبار حقوق معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: هنوز معتقدیم که اگر حق‌التدریس را به موقع پرداخت کنیم، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته برای تامین کسری نیرو بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه وزارتخانه در تامین به موقع اعتبارات دچار مشکل شده بود، افزود: با اینکه بودجه آموزش و پرورش محدود است، اما در نهایت پیش از سال۱۴۰۲، پرداخت ۲ماه حق‌التدریس معلمان را انجام خواهیم داد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته (۱۴۰۱) قراردادی سه جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیرو‌های خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیرو‌ها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیرو‌ها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیرو‌ها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
آقای فرهادی معوقه 6ماه رتبه بندی 1400چی ،،،اون هاپولی شد؟؟؟؟؟
سلام آقای فرهادی چرا حکم معترضین به رتبه بندی هنوز خبری نیست
ارسالی در
بازنشسته مهر۴۰۲ چرا احکام رتبه بندی معترضین هنوز صادر نشده آیا این یک نوع تنبیه در برابر اعتراض است؟
داود
ارسالی در
خدا ازتون نگذره
ناشناس
ارسالی در
همش وعده وعده وعده ولی عمل هیچی، قدرت یک منطقه حتی نمی تونه حقوق کارمنداش رو پرداخت کنه و حتی برعکس ارزش پول رو میاره پایینتر تا مردم رو بیشتر دچار مشکل کنه واقعاً شرم برشما
ناشناس
ارسالی در
اون معلم خریدخدمات که ۹سال از عمرش تلف شده حالا بشینه آزمون بخونه!لعنت به همتون